Készült: 2024.05.30.16:52:56 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

61. ülésnap, 128. felszólalás
Felszólaló Ágh Péter (Fidesz)
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Beosztás Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 2:15

Felszólalások:  <<  128  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ÁGH PÉTER építési és közlekedési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselő Úr! Elöljáróban el szeretném mondani, hogy egy út építésével, azt gondolom, hogy mindig az ország nyer, és az ország polgárai a haszonélvezői ennek; attól függetlenül, hogy hol élnek.

Elöljáróban azt is el szeretném mondani, hogy ha a kormány tevékenységére rátekint, akkor azt láthatja, hogy az útépítések tekintetében a mobilitás ilyen való elősegítése érdekében rendkívül elkötelezett tevékenységet folytatott. Magyarországon a legtöbb gyorsforgalmi út, a legtöbb autópálya és a legtöbb útfelújítás a jelenlegi kormány hivatali ideje alatt valósult meg, ami, azt gondolom, nagyon komoly változást hozott el az elmúlt 12 évben. A kormány tehát prioritásként kezeli a közúti közlekedés fejlesztését. Kiemelt szándéka továbbra is a közúti közlekedés színvonalának folyamatos javítása. Ennek keretében történt meg a megyei jogú városok bekötése a négysávos utak rendszerébe.

Tovább folytatjuk azt a munkát, amelynek kere-tében az autópályákat az országhatárig el kívánjuk vezetni a nemzetközi gyorsforgalmi úthálózatba, és emellett fontosnak tartjuk a technológiai, ipari központok elérhetőségének a javítását, a meglévő úthálózat fejlesztését, az elkerülő utak építését. Budapest és környéke tranzitforgalom alóli tehermentesítése mindannyiunk közös érdeke, ennek pedig fontos eleme a folyamatban lévő M0-M9 közötti gyűrű közlekedésfejlesztési tervének kidolgozása és annak mielőbbi megvalósítása.

Az M9 nyomvonalának vonatkozásában a cél az, hogy a nyugati-déli-keleti országrészt is felölelő közúti gyűrű alakulhasson ki. Tájékoztatom a képviselő urat, hogy az M9-es út 51. és 54., valamint 54. és 53. számú főút közötti szakaszát érintő előkészítési feladatok keretében környezeti hatástanulmány készítésére, valamint környezetvédelmi engedélyek kiadására került sor. A környezetvédelmi engedély kiadásával a nyomvonal kijelöltnek tekinthető. Ez a nyomvonal biztosítja az M9-es Szeged felé való kapcsolatát, illetve akár a Szerbia felé való leágazást is, így egy elválási csomópont kialakításával akár mindkét irány is kiszolgálható. Ugyanakkor a dunántúli nyomvonal kapcsán vizsgálatok, szakértői egyeztetések folyamatban vannak még. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Felszólalások:  <<  128  >>    Ülésnap adatai