Felszólalás adatai
86. ülésnap, 161. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Beosztás | Gazdaságfejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás ideje | 4:23 |
Felszólalások: << 161 >> Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS gazdaságfejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Ön számos fontos kérdést vetett fel. Engedje meg, hogy a jelenlegi helyzetértékeléssel kezdjem! Év végére egy számjegyűre csökkentjük az inflációt, és ezzel 2024-ben lehetőség nyílik arra, hogy a gazdaság újból beinduljon. Ön a kérdésében arra keresi a választ, hogy ez milyen irányba menjen. Meggyőződésem, hogy az ön által említett irányok nem vagy/vagy, hanem és/és viszonyban állnak egymással.
Az Európai Unió döntött arról, hogy 2035-től már csak zéró kibocsátású gépjárművet lehet forgalomba hozni. A technika és a tudomány mai állása mellett ez egyértelműen az elektromos gépjárművek felé jelöli meg az irányt. Kérdés az, hogy ezek a gyárak hol fognak épülni, kik profitálnak belőle, hol teremt munkahelyeket, kinek hoz létre fejlesztést. Ahol a gépjárműveket gyártják, ott nyilvánvaló, hogy a gyártási sorban az akkumulátor egy alapvető kérdés. Nagyon gyorsan hozzáteszem, hogy nemcsak a gépjárműveknél, hanem általában az egész elektromosáram-hasznosításnál a tárolás az elkövetkezendő meggyőződésem szerint rövid évek sürgető feladata.
Az elmondottakból, gondolom, egyértelműen következik az a véleményünk, hogy aki ellene van az elektromosakkumulátor-gyárnak, az ellene van a környezetvédelemnek is. Németországon és Kínán kívül kizárólag Magyarországon van gyára mindhárom német prémium autómárkának, és ezért továbbra sem kívánjuk ezt a pozíciót feladni, hogy a keleti és nyugati beruházások találkozópontjaként működjön Közép-Európa, és ezen belül Magyarország.
Hogy mit jelent ez már most, 2022-ben, igen, ’22-ben? Az autóipar tavaly 30 milliárd euró teljesítményt ért el, 170 ezer embernek adott munkát, miközben mintegy 20 milliárd eurónyi exportot produkált.
(18.50)
Azzal, hogy az elektromosautó-ipar beruházásait Magyarországra hozzuk, biztosítjuk azt, hogy az új autóipari korszakban is azok a munkahelyek, amelyek most vannak, meglesznek, illetve bővülnek.
A kérdésében az a véleménye formálódott meg, hogy ezt nem lehet a magyar mezőgazdaság kárára csinálni; nem is kívánjuk annak a kárára csinálni. Magyarországon jelenleg 5 millió 111 ezer hektár termőföld van, az akkumulátorgyárak, ha igaz a felmérés, mintegy 800 hektár területet használnak fel. Kérem, legyen arról meggyőződve ön is és az egész magyar társadalom, hogy a kormány mindent elkövet annak érdekében, hogy mezőgazdasági termelésre alkalmas termőföldet mezőgazdasági művelésből ne vonjunk ki, és minden lehetséges iparfejlesztést azokon a területeken használjunk egyebek mellett az ön által említett úgynevezett barnamezős területeken is , amelyek mezőgazdasági művelésre alkalmatlanok.
Ami az ezzel kapcsolatos jövőt, mármint a mezőgazdasággal kapcsolatos jövőt illeti, a 2021-27-es forrásban 80 százalékos nemzeti önrészt biztosítottunk, erre a korábbi évtizedekben soha nem volt példa. Köszönöm a türelmét.
Felszólalások: << 161 >> Ülésnap adatai