Készült: 2024.05.19.19:25:49 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

33. ülésnap (2022.10.26.), 20. felszólalás
Felszólaló Novák Előd (Mi Hazánk)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka vezérszónoki felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 13:06


Felszólalások:  Előző  20  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

NOVÁK ELŐD, a Mi Hazánk képviselőcsoportja részéről: Köszönöm a szót. Tisztelt Országgyűlés! A Magyarország biztonságát szolgáló egyes törvények módosítása hangzatos cím, de valójában 161 oldalnyi pótcselekvés van most napirenden. A 2008 óta változatlanul 28 500 forintos nyugdíjminimumot emelés helyett átnevezik, miközben elinflálása folytatódik. Tehát érzik, hogy gyalázatos ez a nyugdíjminimum, de hát ez így fából vaskarika. Továbbá újabb fokozatra kapcsol a Covid-őrület, egyúttal fokozzák a politikusi felelőtlenség és a korrupció lehetőségeit, liberalizálják a migrációs politikájukat, és újabb rasszista intézkedések lesznek a halmozottan kátrányos (sic!) helyzetűek pozitív diszkriminációjával, a szociális válság költségeit pedig a társadalomra próbálják terhelni.

(11.00)

Nos, kezdjük azzal, hogy mi történik a határvadászokkal, hiszen valóban, a rendkívüli jogrend után most próbálják hosszú távon is törvénybe foglalni az ő szerepüket. Csakhogy meglehetősen elkéstek ezzel, mert mire odajutottak, hogy törvénybe foglalják a határvadászok jogállását, addigra megkezdődött a határvadászok leszerelése, hadd tájékoztassam önöket erről. Idejutottunk, ami nem is csoda, hiszen bruttó 260 ezer forintos fizetésért valójában fegyveres biztonsági őröket próbáltak keresni, felvenni, nagyon sovány jogkörökkel. Nem is csoda, hogy ezt nem sokáig viselik el azok a határvadászok, akik helyett normális esetben határőrség kellene komoly önvédelmi jogokkal és határvédelmi, nemzetvédelmi jogokkal is felruházva. Nem kísérgetni, taxiztatni kellene a migránsokat, hanem minimum egy komoly helyszíni bírsággal sújtani őket, magyarul, elkobozni a zsebükben lévő sokszor sok ezer eurót, ami jellemzően az embercsempészeknél fog kikötni. Ehelyett azonban a hatályos napi 4-12 órás szolgálatteljesítési időt napi 12-16 órás szolgálatteljesítési időre bővítenék. Véleményem szerint inkább a béreket kellene emelni, nem pedig a munkaidejüket. Ráadásul az is nevetséges, hogy a határvadász a rendvédelmi egészségkárosítási járadékra csak kilenc év szerződéses jogviszony után jogosult, miközben három év határozott idejű szerződést kötnek velük egy olyan munkavégzésre, ahol különösképp veszélynek vannak kitéve.

Hígulni látszik most a migrációs politika például azáltal, hogy az utazási engedélyek kiadásának megtagadásáról, az utazási engedély megsemmisítéséről vagy visszavonásáról szóló döntés közigazgatási perben megtámadható lesz. Sőt, az idegenrendészeti hatóság a kiutasítást, valamint a beutazási és tartózkodási tilalmat visszavonhatja  talán az Európai Unió nyomására hátráltak meg, nem tudom  azon személy esetében is, aki például jogellenesen lépte át Magyarország határát vagy azt megkísérelte, vagy épp nemzetbiztonsági kockázattal jár. Tehát az ő jogaikat fokozzák a jelen állás szerint. Nem lesz többé kötelező harmadik országbeli állampolgár szándékosan elkövetett bűncselekmény miatt kiszabott szabadságvesztés büntetésből való szabadulását követően elrendelt kitoloncolás végrehajtás során hatósági kíséretre sem, magyarul: vagy elhagyja önként az országot, vagy nem. Nem tartom elfogadhatónak, hogy a tartózkodási engedély kiadására és meghosszabbítására irányuló kérelmet immáron az ügyfél aláírása nélkül is idegenrendészeti hatósághoz érkezettnek kell tekinteni.

De azért lássuk a pozitívat is ebben a törvényjavaslatban, mégpedig azt, amit a balliberálisok a leginkább kifogásoltak, miszerint az ember szociális biztonságáért elsősorban önmaga felelős e javaslat szerint ezután, utána a családja, majd az önkormányzat, az egyház, és csak ezt követően az állam. Azt gondolom, hogy ez egy helyes megközelítés. Az emberi méltóságot is szolgálja, hogy nem csak az államon függve, azon csüngve, annak függvényében tud csak létezni egy ember. Az önfenntartásra képes az ember, és ezt az emberi méltóságot megadja ez a megközelítés és megfogalmazás. Az a baloldali logika vagy logikátlanság, amely ingyenpénzt követel, teljességgel abszurd, mert ingyenpénz nincs. Ilyen értelemben az ember szociális biztonságáért alapesetben elsősorban önmaga kell hogy feleljen, viszont nagyon helyes, hogy ezt követően felsorolja a különböző felelősségi szinteket. Sőt, én azt gondolom, ez így jobb is, hiszen amikor egyszerre felelnek sokan, akkor sok bába közt elvész a gyerek, egymásra mutat az önkormányzat és az állam. Most egyértelmű felelősségi köröket határoz meg. Az már más lapra tartozik, hogy az önkormányzatokat miért véreztetik ki, miközben komolyabb felelősségük lesz ezután az emberek szociális biztonsága terén is.

Viszont egyúttal az is látszik, hogy a szociális válság költségeit a társadalomra próbálják terhelni, pedig a mostani változások között nem az áll, hogy az emberek kevesebbet szeretnének dolgozni, lustábbakká, tehetségtelenebbekké váltak, hanem arról van szó, hogy olyan világpolitikai helyzetbe kormányozta a magyar kormány is magát például a szankciók támogatásával, az európai uniós gyarmatosításunkkal, és sorolhatnánk még, ami semmiképp sem az egyén felelőssége. Ilyen értelemben a szociális válság költségeit nem az emberekkel kellene megfizettetni.

Az is kétséges már, hogy ennek a prioritási elvnek a jegyében talán máris csökkentik az 50 fő feletti fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személyek számára tartós ápolást, gondozást nyújtó intézmények férőhelyeinek a számát. Viszont pozitívan fogadom, és a Mi Hazánk Mozgalom üdvözli, hogy az állam feladatai között végre felsorolják az ivóvízhez való hozzáférés biztosítását, ami ma még talán természetes, de néhány éve még a fűtés is természetesnek tűnt, vagy akár néhány évtizede, évszázada is.

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalával kapcsolatban viszont elfogadhatatlan az, hogy a személyi állomány felvétele kapcsán előírja e javaslat, hogy fokozottan törekedni kell a nők, etnikai, kisebbségi és hátrányos helyzetű csoportok megjelenítésére. Ez végső soron úgymond hátrányos helyzetű csoportokat jelent, tehát rasszista javaslat. Megint származási alapon folytat pozitív diszkriminációt, amit sok esetben láttunk eddig is az állam működése során. Egyébként is egy lépésre vagyunk a balliberális oldal által követelt, képviselt kvótarendszertől. Érdemelvű társadalmat hirdet a Mi Hazánk Mozgalom, szakmai rátermettség és egyebek, nem pedig például származás alapján kell kiválogatni a munkatársakat.

A kormány új fogalmat vezet be, az öregséginyugdíj-minimum helyett a szociális vetítési alapot, ami lényeges, hiszen a különböző szociális és egészségbiztosítási ellátások összegén át a családtámogatásokig számos állami támogatás és juttatás összegét kötik az öregséginyugdíj-minimumhoz. Ez tehát fából vaskarika, ha csak a nevén változtatnak, márpedig úgy tűnik. S nagyon fájó, hogy 2008 januárja óta változatlanul 28 500 forint ez a nyugdíjminimum, gyalázatosan alacsony, ráadásul folytatódik az elinflálása. Államtitkár úr, kérem, válaszoljon arra, hogy a névváltoztatás egyrészt teljes körűe, vagy maradnak esetek, ahol megmarad az öregséginyugdíj-minimum alkalmazása. Illetve tervezike  s nyilvánvalóan ez a legfőbb kérdés  az öregséginyugdíj-minimum összegének az emelését, vagy tervezike a jövőben más összegben megállapítani a szociális vetítési alapot. Tehát jelente érdemi változást, vagy csak palástolni próbálják ezt a rendkívül kellemetlen, 2008 óta változatlan összeget?

Ejtsünk szót arról is, hogy újabb jogokat kap a titkosszolgálat. A törvényességet felügyelő Nemzetbiztonsági Bizottság elnöki posztját a Mi Hazánk Mozgalom hiába kérte, pedig elsődleges prioritásunk volt e ciklusban, utána hiába kértünk bizottsági tagságot, és végül hiába kértünk betekintési jogot. Önálló listán parlamentbe jutott pártként a titkosszolgálatokat felügyelő Nemzetbiztonsági Bizottság ülésein sem vehetek részt, pedig átestem a nemzetbiztonsági átvilágításon a Honvédelmi Bizottság tagjaként. Ennek ellenére a kormánypárti képviselők leszavazták azt, hogy akár csak betekintési joggal, netán hozzászólási joggal, de még iratbetekintési joggal sem élhetek egy országgyűlési bizottság munkája területén. Tehát az Országgyűlésbe önálló listán bejutott frakció egy országgyűlési bizottság, egy egész szakterület munkájára semmilyen rálátással nem bírhat, s így adnak újabb és újabb jogokat. A jelen javaslatban egyébként számos intézkedés vetíti elő a Nagy Testvér eljövetelét, ahol már az ember egy lépést sem tehet anélkül, hogy bármelyik hatóság egy gombnyomásra, adategyeztetés nélkül bármilyen információt lehívjon az állampolgárokról, nem beszélve az arcfelismerő elemzésekről; lásd arcképtörvény, de az idő rövidsége miatt ebbe most nem mennék bele.

Végül szót kell ejteni arról is, hogy újabb fokozatra kapcsol a Covid-őrület, ugyanis az NVSZ, a Nemzeti Védelmi Szolgálat megbízhatósági vizsgálat során eljáró tagja fertőző betegségnek nevezett akármi elmulasztása  gondolom például Covid-oltatlanság  vagy a védelmi intézkedés megszegése esetén szabálysértést követne el a jövőben. De elfogadhatatlan az is, hogy járványhelyzetre hivatkozva az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátásról ezután majd a mentőszolgálat útján is gondoskodhat bármely önkormányzat, akár a járványhelyzetet vagy járványhelyzetnek kikiáltott normális állapotot követő fél évig is. Képzeljük el, hogy mondjuk, egy fogorvosi rendelő helyett ezentúl egy mentőkocsiban látják el az embert. Fűteni nyilvánvalóan egyszerűbb, de azért semmiképpen sem XXI. századi.

Az egészségügyi törvény módosításának vannak más vállalhatatlan pontjai is, például a köznevelési intézmények oltottsági státuszra vonatkozó adatkezelése. S itt ráadásul nem is csak a munkahely elvételével való zsarolásról van szó, hanem akár a gyermekekről is. Eddig is gyalázatos volt, s én magam is szülőként például attól féltem, hogy a tízéves kislányom mikor állítják a falhoz, amikor akár egy oltott gyermek pozitív tesztet produkál, utána névsorolvasás van, hogy ki az oltatlan, az álljon a falhoz és menjen haza. Oldja meg a tanulását, oldja meg aznap a hazajutását a második vagy harmadik óra után. Szégyenszemre ilyen kiközösítéssel, falhoz állítással bélyegezték meg eddig is a gyermekeket.

(11.10)

Egészen elképesztőnek tartom azt, hogy ezeket a jogokat kiszélesítik. Ugye, jelen állás szerint a koronavírus helyett általánosságban ad járványveszély esetén felhatalmazást adatok kezelésére, ha a kormány fertőzés elleni védettség igazolásáról dönt.

Végül a politikusi felelőtlenségnek és korrupciónak úgyszintén megágyazhat például az az intézkedés, ami előttünk fekszik, miszerint az egészségügyi válsághelyzet megszűnését követően, amit most tapasztalhattunk, hiszen egyik veszélyhelyzetből most épp a háborús veszélyhelyzetbe adják át a stafétát, folyamatosan rendkívüli jogrendben, korlátozások között tartva persze a magyar embereket. De amikor az egyik, mondjuk, az egészségügyi veszélyhelyzet megszűnik, akkor az állam által feleslegesen, túlzottan is bevásárolt egészségügyi eszközök, gyógyszerek értékesítése esetén  hát, az „értékesítést” tegyük idézőjelbe, hiszen  a nemzeti vagyonról szóló törvény és az állami vagyonról szóló törvény szerinti versenyeztetés mellőzhető lesz a jövőben, illetve ingyenesen is átruházható lesz, ahogy egyébként sajnos eddig is láttuk már, amikor sok millió felesleges oltást vásároltak be, ami nemcsak a Covid-diktatúra igényeit szolgálta ki, hanem nyilvánvalóan a magyar kormány és az oligarcháinak korrupciós étvágyát is sajnos.

A Mi Hazánk Mozgalom, bár konstruktív ellenzéki párt, és meglátta ebben a törvényjavaslatban is azt, ami pozitív elmozdulás, de döntően sajnos megint újabb negatív és visszalépéseket láthatunk a jogállamiságban, éppen ezért a Mi Hazánk Mozgalom ezt a törvényjavaslatot nem tudja támogatni. Köszönöm a figyelmüket. (Szabadi István tapsol.)




Felszólalások:  Előző  20  Következő    Ülésnap adatai