Készült: 2024.06.01.19:34:27 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

84. ülésnap (2023.10.25.), 74. felszólalás
Felszólaló Dr. Lukács László György (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka vezérszónoki felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 9:37


Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. LUKÁCS LÁSZLÓ GYÖRGY, a Jobbik képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Pár olyan dologra érdemes emlékeztetni magunkat, amely most már az n+1-edik alkalommal el kell hogy hangozzék itt a parlament előtt lévő veszélyhelyzet meghosszabbításával kapcsolatos törvényjavaslatnál. Ilyen maga a veszélyhelyzet, érdemes barátkozni a szóval, még mindig vannak, akik vészhelyzetnek mondják így az elmúlt három és fél év után  nem Nacsa képviselőtársamra gondoltam.

Szóval, érdemes megtanulni, miután három és fél éve ebben vagyunk, hogy miről is szól ez, és el kell mondani azt is, hogy odajutottunk, hogy ezt az országot Orbán Viktor veszélyhelyzetből veszélyhelyzetbe kormányozza, hiszen az elmúlt időszakban mindig a rendes jogrendtől eltérő rendkívüli jogrend szerint kerülnek meghozásra egyébként fontos és nemcsak a káros következmények elhárítására szolgáló szabályok.

Hogy mondjak önöknek egyet, ami talán az egyik legfelháborítóbb szerintem, és értem az önök érvelését, de jogászként, sőt szerintem magyar állampolgárként elfogadhatatlan, különösen annak fényében, amit az imént Nacsa képviselőtársunk elmondott. Önök erre a veszélyhelyzetre hivatkozva módosították a sokak számára kevésbé ismert reintegrációs őrizetnek a szabályát. Ez teszi lehetővé, hogy azokat az embercsempészeket, akikről önök most azt mondják, hogy szervezett tálib bűnbandák felfegyverkezve az ország határánál vannak, hogy azokat az embercsempészeket, akik Magyarországra hozzák be bezsúfolva, veszélyesen a menekülteket, bocsánat, migránsokat, önök szabadon engedik, hogy aztán el kelljen menni az országból.

Gyanítom egyébként, nem Ausztria felé hagyják el sokszor az országot, hanem mennek vissza Szerbiába, és szervezik tovább a bűnös kapcsolataikat, hozzák be megint az embercsempészeken keresztül azokat a migránsokat, akiknek nincs itt keresnivalója. Ezek azok, akik folyamatosan feltüzelik, akik folyamatosan biztatják egyre erőszakosabb, egyre komolyabb provokációt jelentő és egyre veszélyesebb támadásokra az ott lévő embereket. 1300 embert engedtek szabadon úgy, hogy a büntetés-végrehajtás országos parancsnoka egy személyben  egy személyben!  döntött, hogy kit engedhetnek szabadon.

Milyen jogrend az, milyen büntető-végrehajtás és büntető igazságszolgáltatás az, ahol egy súlyos bűncselekményt elkövető embert harminc napon belül egyszemélyi döntésben elengednek?! Ha valakinek baja esik ebből, ki fogja viselni a felelősséget? Ki fog odaállni, és azt mondani, hogy ne haragudjon az a rendvédelmi dolgozó, akinek súlyos egészségkárosodása lett  vagy ne adj’ isten, megölik? Mit fogunk akkor mondani? Hát, szabadon engedte a büntetés-végrehajtás országos parancsnoka, mert úgy ítélte meg, hogy a veszélyhelyzeti rendelettel lehetővé tett, illetve megalkotott új reintegrációs őrizeti szabályban elengedheti. Egyetlenegy kritérium van, menjen el az országból, minden másnak, még fellebbezésnek sincs helye, még vádkorrekciónak sincs helye, még az ügyészséget sem engedik oda, hogy azt mondja az ügyész, hogy azért álljon már meg a BVOP országos parancsnoka, ennek az embernek nem az utcán, illetve önök szerint az országból való eltávozásnak van helye, hanem a magyar büntető igazságszolgáltatás végrehajtási rendszerében, ahol szigorúan őrzik és megakadályozzák, hogy ismételten bűncselekményt kövessen el. Mert milyen büntetés az például az embercsempésszel szemben, akit szabadon engednek, hogy harminc napig vagy mondjuk, az előtte lévő vizsgálati fogság idejéig van előzetes letartóztatásban, akár 3-6 hónapig? Ennyi az összes büntetése egy olyan bűncselekménynek, aminek ötéves büntetéssel fenyegetettsége van.

Ilyenekre használják fel a veszélyhelyzeti kormányzást, meg erre, amit az előbb hallottunk, hogy azoknak a környezetszennyező üzemeknek az engedélyét könnyítetten lehessen megadni, és szerződés formájában lehessen vállalni, hogy majd jótállnak, hogyha mégis kárt okoznak. Vagy arra, hogy továbbra is fenntartsuk a közérdekű adatkérésnél az extrém hosszú határidőket, amiben elképesztő módon olyan szervek is, amelyeknek semmilyen közvetlen kapcsolata nincs a háború okozta, Ukrajna felől érkező humanitárius kihívással, arra hivatkoznak, hogy a háborúra tekintettel nem tudják teljesíteni 45 nap alatt, kérnek még 45 napot, hogy hátha 90 nap alatt három A4-es oldalt ki tudnak másolni, és el tudják küldeni.

Még csoda, hogy azért a három oldalért nem kérnek pénzt, mert még ezt is lehetővé tették, hogy egyébként pénzt lehessen minden ilyenért kérni, amikor egy közérdekből náluk lévő adattal gazdálkodnak  gazdálkodás, rendben tartás és kiszolgáltatás, amikor szükség van rá. Szóval, önmagában ez az egész jól mutatja azt, ami az embercsempészek szabadon engedése körül van, a környezetvédelemmel kapcsolatos más elképzelésük jól mutatja, hogy milyen káros ez.

Van még egy nagyon nagy kár, és ezt jogászként szintén nem szabad elhallgatni, és nagyon sajnálom, hogy az Igazságügyi Minisztérium nem jelzi legalább a saját informális csatornáján keresztül, hogy ez nem oké. Az, hogy Magyarországon a rendes jogrend mellett folyamatosan egy rendkívüli jogrend van hatályban, és ez alapján születnek rendeletek, amelyek törvénynek lényeges tartalmát lerontják, elveszik a lehetőséget, például a vádkorrekciót, az ügyésznek a feladatát az ilyen helyzetben, egy büntetőeljárásban. Ez lesz a főszabály a rendes főszabály helyett, ez lerontja az összes törvénynek és annak a rendes jogrendnek, amely rendszert a hierarchia szerint felépítettünk az Alaptörvényre, a törvényekre, a rendeletekre és egyéb jogszabályokra, lerontja az egésznek az érvényesülését.

Aki most, az elmúlt időszakban beiratkozott a jogi egyetemre, és elkezdte, mondjuk, három és fél évvel ezelőtt, elképzelhető, hogy úgy fog azon az egyetemen államvizsgázni, hogy abból, amit megtanult a normál jogrendről, semmi nem érvényes, mert rendkívüli jogrendben éltük le az életünket ezalatt, tehát teljesen más lett a fókusza az önök jogrendszerének. Ez egy óriási hiba, ráadásul követhetetlen, a jogkövetés számára teljesen kiszámíthatatlan helyzetet teremt. Honnan tudja az ember?! A törvények között is nagyon nehéz eligazodni, hogyha kinyomtatnánk az összes törvényt, ami Magyarországon hatályban van, hosszabb lenne, mint a Duna, még a keresőmotorokon keresztül is nagyon nehéz megtalálni a törvényekben a főszabályt. De hogy találja meg az ember a temérdek rendeletben, amit alkotnak?

Hogy segíti az a jogbiztonságot, hogyha minden normális törvényi rendelkezés helyett azt kell kutatni, hogy a veszélyhelyzet alatt hozott  és ha hozzátesszük a 2015 óta folyamatban lévő különböző jogrendi rendeleteket, több mint 3 ezer napja hozott  rendeletek mennyiben és hol rontják le a törvénynek az érvényesülését. Ez az egyik legnagyobb veszély, amit csinálni lehet a jogrendszerünkkel, azt a kristálytiszta hierarchiát, amit évszázadok alatt alakítottunk ki, azzal tesszük tönkre, hogy mint a rétestésztát, önök ezt hosszabbítják. Önmagában ez teljesen elfogadhatatlan.

(12.50)

Az is elfogadhatatlan, hogy önök meghatározták, hogy milyen célok miatt és mire tekintettel van. Bebizonyította a magyar törvényhozás, bebizonyította a parlament, bebizonyította az állam működése, hogy e nélkül a rendeleti kormányzás nélkül is tökéletesen helytáll és tudja teljesíteni azokat a kihívásokat, amelyek előttük vannak. A parlament tudott ülésezni, tud törvényeket hozni, önök is tudtak törvényjavaslatokat tenni, az ellenzékiek is tudtak törvényjavaslatokat tenni, és a rendes állami működés keretében tudta kezelni az állam a humanitárius helyzetet, tudta kezelni a gazdasági helyzetet, vagy legalábbis megpróbálta, mert azért azt sem szabad elhallgatni, hogy önök arra kértek felhatalmazást, hogy csökkentsék az ebből eredő károkat, mégis az infláció terén például csúful elbuktak. Mutogatnak a jegybankra meg mutogatnak mindenkire, de az a helyzet, hogy az inflációval elsősorban a kormánynak kellett volna valamit kezdeni. Az emberek életszínvonala kapcsán azt, hogy önök miatt élnek az emberek egyébként rosszabbul, az önök kontójára kell írni. Itt lett volna a lehetőség, hogy éljenek a veszélyhelyzeti felhatalmazással, de még ebben sem tették, pedig ha valamire, erre aztán igazán hivatkozhattak volna, de ebben is elbuktak.

Úgyhogy minden, amit önök megalapozó körülményként írtak, annyiban nem igaz, hogy bár komoly bajban van Ukrajna, ez világos, komoly bajban van az ott élő, sajnos most már egyre kisebb létszámú magyar ajkú kisebbség, akik mindenüket veszítik el és borzasztóan sajnáljuk, hogy ez történik, és az ő megsegítésükre mindannyian készen állunk és mindent meg tudunk adni a veszélyhelyzeti felhatalmazás nélkül is az ő segítésükre. Ezt egységesen a Jobbik-Konzervatívok így is gondolja, hiszen ez nemzeti ügy, mert mindent meg tud ez az ország tenni a rendes jogrendje keretében, hogy az ország működőképességét garantálja.

Ehhez nem kell hallgatni az önök miniszterelnökére, aki láthatólag beleszeretett a veszélyhelyzetbe, aki úgy gondolja, hogy Magyarország államformája a veszélyhelyzet. Ne hallgassanak rá, ezt nem lehet örökké fenntartani! Helyrehozhatatlan károkat okoz, óriási jogalkotási munka lesz ennek az inkorporálása és majd betétele a törvények közé, ha egyszer ez lejár. Sokkal jobb lenne és sokkal fontosabb lenne ezzel tisztességesen most szembenézni és visszatérni a rendes életre, arra, hogy érvényesítjük a jogrendszerünk hierarchiáját és mindenki végzi a munkáját, mert ebben mind a parlament, mind a kormány ezek alapján számonkérhető.

Gondoljanak vissza arra a helyzetre, amit mondtam: ha az embercsempészek körül gond lesz, kin fogják számonkérni, hogy azzal a rendelettel valakinek az életét elvették, mert egyszemélyi döntéssel a BVOP országos parancsnoka elenged valakit. Senki nem volt ott, hogy a társadalom részéről korrekciót alkalmazzon. Kin lehet ezeket számonkérni? Azt fogják mondani, hogy a választott képviselőknek lett volna dolga, legfőképp önöknek, tisztelt fideszes képviselőtársaim, hogy ezt megakadályozzák. De tudják mit? Egy ember biztosan felelős lesz ezért: a miniszterelnök, mert ő kérte ezt a felhatalmazást, ő javasolta ezt a felhatalmazást, és ő él  legfőképp visszaél  ezzel.

Tisztelt Képviselőtársaim! A Jobbik-Konzervatívok az ismételt meghosszabbítást nem tudja elfogadni. Köszönöm szépen. (Taps a Jobbik padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai