Készült: 2024.05.09.21:54:58 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

53. ülésnap (2023.03.27.),  285-286. felszólalás
Felszólalás oka Napirend utáni felszólalások
Felszólalás ideje 5:04


Felszólalások:   283-284   285-286   287-288      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm, képviselő asszony. Napirend utáni felszólalásra jelentkezett Varga Zoltán, a DK képviselőcsoportjából: „A debreceni közösségi közlekedés halott. A polgármester gyilkolta le.” címmel. Parancsoljon, képviselő úr!

VARGA ZOLTÁN (DK): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Ház! Annyira, de annyira boldog lennék városát szerető, nyakas cívisként, ha túlzó lenne ez a cím, de sajnos ennek a mondatnak minden betűje igaz.

Kósa Lajos volt, aki másfél évtizede megásta a debreceni tömegközlekedés sírját, és a jelenlegi polgármester, Papp László az, aki az utolsó lapát földeket most rádobja. A városi közlekedésre gyakorlatilag alkalmatlan, még a gyártó szerint is helyközi közlekedésre gyártott, aranyáron vett buszok, a megállókban órákig fagyoskodó, buszok után sóhajtozó, kóválygó utasok, folyamatosan ritkított járatok, egyre drágább bérletek és jegyárak, horribilis büntetési tételek, mindezek logikus következményeként pedig az egyre kevesebb utas  ez jellemzi a debreceni közösségi közlekedést. Ez persze egy ördögi spirál, hiszen ha kevesebb az utas, a pokoli drágán, agyatlanul beszerzett járműpark miatt pedig egyenesen növekvő a veszteség, amire a polgármester reakciója jó fideszes szokás szerint mi más is lehetne, mint az, hogy meg kell emelni újra az árakat, újabb áremelés, újabb és újabb járatritkítás.

Mikor Kósa Lajos  ki tudja, hogy milyen homályos biznisz reményében  átszerveztette Debrecen tömegközlekedését, még azt ígérte a város lakosainak 2008-ban, hogy nyereséges, európai színvonalú és nagyon sűrű járatú közlekedése lesz a városnak. Ma ott tartunk, hogy a Debreceni Közlekedési Vállalat gyakorlatilag becsődölt, és a maga előtt görgetett istentelen nagy hitel kamatterhe évente meghaladja a 3,6 milliárd forintot, miközben az évente kifizetett önkormányzati veszteségkompenzáció  emlékeznek, az előbb még Kósa Lajos azt ígérte, hogy nem lesz veszteségkompenzáció  már súrolja a 10 milliárd forintot, hogy ne kelljen végképp lehúzni a redőnyt a Debreceni Közlekedési Vállalatnak, hogy ne csődöljön be végképp.

Kérem szépen, ez a vég. A DK debreceni képviselőcsoportja szerint persze lenne erre megoldás, mert a nem létező, nem működő szolgáltatásért egyenesen pofátlanság pénzt kérni, ezért ingyenessé kellene, és hozzá kell tennem, lehetne is tenni a debreceni közösségi közlekedést minden utazó számára. Hiszen az egyre kisebb jegy- és bérletértékesítésből befolyó árbevétel amúgy is elenyésző, amit még inkább terhel a jegyek és bérletek gyártása, értékesítése és ellenőrzése miatt fenntartott infrastruktúra is. Papp László, a Fidesz debreceni helytartója még csak tárgyalni sem hajlandó a DK javaslatáról. Szerinte ugyanis erre nincs a városnak pénze. Ezért inkább az elmúlt héten újra megemelte a debreceni közlekedés amúgy is horror viteldíjait, ami már előtte is drágább volt, mint például a budapesti tömegközlekedési árak.

Pedig van pénz a városban, hiszen halljuk a fideszes propagandát, dübörög Debrecen városa, és a Fidesz vezette debreceni önkormányzat az egyháznak például milliárdos önkormányzati vagyont játszik át. Erre van pénz. A város jövőjét mérgező, Debrecent a XXI. századi kubikusok, akkugyári betanított munkások világává aljasító akkumulátorgyár építésére milliárdos támogatást adnak. Erre is van pénz. Az állami forrásból épített, a Fidesz-csókosok, politikusok gyermekei számára fenntartott, önkormányzat által milliárdokból üzemeltetett, kacsalábon forgó luxusiskola milliárdos önkormányzati támogatására is van pénz.

A Fidesz debreceni helytartója szerint arra, hogy a debreceni közösségi közlekedést egyáltalán megpróbáljuk normálissá tenni, arra nincs pénz. Kósa Lajos és Papp László volt és jelenlegi polgármester nemes egyszerűséggel tönkretette a város közösségi közlekedését, élhetetlenné tette Debrecent, most pedig elveszik Debrecen levegőjét, elveszik a vizét, a földjeit, és ennek mi, debreceniek isszuk meg az árát. Egyelőre, hozzá kell tennem, egyelőre. Jön 2024, a polgármesternek mennie kell, jönni fog egy új városvezetés, meg fogja állítani az akkumulátorgyárakat, és élhetővé teszi Debrecent. Ez a feladatunk, végre fogjuk hajtani. Köszönöm szépen. (Taps az ellenzéki padsorokból.)




Felszólalások:   283-284   285-286   287-288      Ülésnap adatai