Készült: 2024.05.31.01:47:22 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

87. ülésnap (2023.11.07.), 139. felszólalás
Felszólaló Dr. Apáti István (Mi Hazánk)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka vezérszónoki felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 12:09


Felszólalások:  Előző  139  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. APÁTI ISTVÁN, a Mi Hazánk képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Természetesen lehet és kell is vitatkozni, ha már ilyen tartalommal nyújtották be a törvényjavaslatot, akár a köztársasági elnöki kegyelmi jogköröket, hatásköröket érintő szabályokról, a büntetett előélethez fűződő hátrányos jogkövetkezmények alóli mentesülés időszámításának a szabályozásáról  mert gyakorlatilag így is nevezhetnénk az idevonatkozó szabályokat , természetesen ilyen vitának is helye van. De akkor már itt, ugye  bár akinek nem inge, nem veszi magára, de nyilván a sorok között is tudok olvasni így közel 14 év parlamenti munka után , ugyanezzel az erővel föl kell háborodni azon is  és egyébként összességében arra fogok kilyukadni, hogy ez is az önök sara meg bűne, csak éppen mulasztásban megnyilvánuló , hogy volt olyan időszak ebben az országban, amikor olyan miniszterelnök garázdálkodott és bitorolta a hatalmat, amelyik szintén a terrorcselekmény határait súrolva vagy átlépve, parancsot adott, közvetlen parancsot adott a rendőrségnek a tömegbe lövetésre. (Sebián-Petrovszki László: Miért hazudsz? Miért hazudsz?) Nem szoktam hazudni. Én is végig… (Sebián-Petrovszki László: Hazugság!  Az elnök csenget.)

Elhiszem, hogy bántja az igazság a szélsőbaloldal önérzetét, de attól még az igazság igazság marad. Tönkretettek gyakorlatilag egy országot 1956 ötvenedik évfordulóján (Sebián-Petrovszki László: Miért hazudsz?), és a tömegbe gázoltak, lovas rohamot vezényeltek. Egyébként a 2006. szeptemberi események során, a székházostrom éjszakáján maga Gyurcsány Ferenc jelentkezett be, hogy ő volt közvetlen összeköttetésben, és közvetlen utasításokat adott a rendőrség vezetőinek. (Sebián-Petrovszki László: Miért hazudsz? Megint hazudsz!) Vissza kell nézni! Vissza kell nézni a felvételeket! Én elhiszem, hogy kellemetlen, de attól ez még az igazság marad. (Sebián-Petrovszki László: Hazugság, amit mondasz!) Ennek semmilyen következménye nem lett. Gergényit nem vonták felelősségre  lehet, hogy azért, mert egyes fideszes politikai vezetőkkel jóban van , senkit abból a garnitúrából, rendőri vezetők és politikai vezetők közül semmilyen bűncselekményért soha nem vontak felelősségre. És erről önök tehetnek.

Ennek egyszerű oka van: önök úgy ítélik meg, hogy Gyurcsány Ferenc és tettestársai szabadon sokkal jobban szolgálják az önök érdekeit, mint adott esetben politikai mártírrá válva, bebörtönözve. Ezért, meg aztán a bűnös összekacsintások miatt is úszhatták meg a gazdasági, pénzügyi és egyéb bűncselekmények elkövetését a 2002 és 2010 közötti, főleg a 2006 és 2010 közötti politikai vezetők. Akkor, hogy teljes legyen a kép, erről is ugyanilyen hévvel és lendülettel kellene beszélni!

Másrészt, bár ez csak nagyon távolról tartozik ehhez a javaslathoz, én magam nem és egyébként társaim sem faji-etnikai alapon ítéljük meg az embereket, nem a bőrszín, hanem a viselkedés az elsődlegesen fontos. Az egyedüli párt a Mi Hazánk Mozgalom és az egyedüli frakció, tisztelt képviselőtársaim, az éppen vérfürdőbe torkolló izraeli…  (Sebián-Petrovszki László felé:) hiába néz rám ilyen mérgesen, attól ez még így van , az izraeli-gázai, izraeli-arab, zsidó-arab konfliktusban az egyedüli párt mi vagyunk, amelyik párt származástól, faji, vallási, etnikai hovatartozástól függetlenül elítéli a háborús bűntettek elkövetését.

(16.20)

Ehhez képest önök, papíron jobbközép, keresztény-konzervatív politikai közösség, ehhez képest a balközép meg a szélsőbal gyakorlatilag csak és kizárólag az arabok által az izraeliek sérelmére elkövetett bűncselekményekről beszél, teljesen egyoldalúan Izrael pártjára áll. Értem én, hogy a világon is kiemelkedő izraeli érdekérvényesítő képesség vagy lobbierő félelmetes lehet a jobbközép vagy balközép és a szélsőbal számára, de attól még szélsőséges álláspontnak tartjuk, valódi szélsőséges álláspontnak, hogy áldozat és áldozat, főleg gyermekáldozat és gyermekáldozat között faji, vallási, etnikai alapon tesznek különbséget, amikor akár csak hallgatólagosan, sunnyogva elítélik azt, amikor arabok gyilkolnak zsidó gyermekeket  elképesztő bűn, és a legsúlyosabb büntetésért kiált , de mélyen hallgatnak akkor, amikor izraeli vadászgépek bombázása közben legalább háromezer arab gyermek meghal. Na, ez az aljas, rasszista és szemét náci hozzáállás, tudják? Csak azért, mert félnek Izrael érdekérvényesítő képességétől, egyoldalúan csak és kizárólag Izrael pártjára állnak.

A Mi Hazánk Mozgalom mind a kettőt bűnnek tartja. Teljesen mindegy, hogy ki követi el a háborús bűntetteket, teljesen mindegy, hogy milyen származásúak, vallásúak az áldozatok, egyformán el kell ítélni. Különösen akkor, ha védtelen, fegyvertelen civileket, főleg, ha nőket, időseket és gyermekeket gyilkolnak meg. Na, szerintem ez a korrekt, kulturált konzervatív és keresztény álláspont. Az összes többi egy sunnyogó, gyáva, aljas, rasszista, szemét neonáci hozzáállás. És akkor zárójel bezárva.

Ami különösen a javaslat szövegét illeti. Sajnálom, hogy Harangozó képviselő úr kiment az ülésteremből, teljesen egyetértek, nemcsak az első öt és fél perc miatt, hanem abban egyébként teljesen egyetértek vele, hogy milyen dolog az, hogy nem 1500  a számot rosszul mondta , végső soron 2100-2200 embercsempészt fognak szabadon ereszteni egy nagyon sajátos, speciális reintegrációs őrizet keretében, amelynek gyakorlatilag, fordítsuk le magyarra, az lesz az értelme, a végeredménye, hogy nem is ellenőrzik, szerintem már nem ellenőrzik javarészt vagy nem is érdekli önöket. Abban sem vagyok biztos, hogy mindegyik elhagyta Magyarország területét. Abban viszont biztos vagyok, hogy a nagy többségük röhög a markába, röhög a magyar rendőrségen, a magyar parlamenten, a magyar ügyészségen, a magyar bíróságon, mindenkin röhög, mert a rendkívül jövedelmező tevékenységét ott folytathatja, ahol néhány hónappal vagy néhány évvel ezelőtt abbahagyta. Gondolják, hogy ezek majd megtérnek, és valamilyen törvényes, legális civil foglalkozásra fognak átállni? Ezek többségében hivatásos bűnözők, tisztelt kormánypárti képviselők.

Az pedig tényleg nevetséges, hogy a rabtartás költségei miatt engedték őket szabadon. Megint megkérdezem, mert sosem válaszolnak rá  addig kérdezem, amíg egyszer csak kicsikarok önökből valamilyen választ -: ha majd a vagyon elleni bűncselekmények szaporodnak el, mert tudjuk, hogy a lopás a leggyakrabban elkövetett bűncselekmény már hosszú évtizedek óta Magyarországon, ha lopás vagy más vagyon elleni bűncselekmények elkövetőivel rakják tele a börtönöket, és emiatt túlzsúfoltság lesz, akkor majd a tolvajokat vagy a vagyon elleni bűncselekmények elkövetőit fogják szabadon ereszteni, ugyanilyen indoklással vagy hivatkozással? Ha majd az élet és testi épség elleni elkövetők kerülnek nagy számban börtönökbe, fegyházakba, nem lesz férőhely, sokba kerül a tartás, meg itt beszéljünk a heringpénzek kifizetéséről is, nagy terhet jelent az államnak, akkor majd őket is szabadon eresztik? Hol lesz ennek a vége?

Én elhiszem, hogy nagyon drága börtönt építeni. Örülök, hogy azt az egyet, nem nyolc-tíz  Sebián-Petrovszki László képviselő úrnak mondanám, hogy kilenc börtön építéséről volt szó, 2015 környékén jelentették be. A kilencet aztán lecsökkentették háromra, a hármat egyre, és az az egy Csenger határában, ezt mindig nagyon szívesen említem meg, mert szülővárosom határában épül meg. Az nagyon szomorú, hogy az ország legkeletibb, legkisebb és legszegényebb járásában már a börtönépítést is komoly gazdaságfejlesztési és munkahelyteremtési beruházásnak kell minősíteni. Ebből a szempontból is örülünk neki, de természetesen azért a gazdaságfejlesztést a Mi Hazánk nem éppen börtönépítésekre alapozná.

Ez a börtön 1500 rabot fog majd tudni befogadni, amikor csúcson, teljes kapacitással működik. Azonban valószínűleg nem fog 500 és 750 közötti személyi állományt igényelni, mert ha pontosak az információim, akkor a robotizációt és a mesterséges intelligenciát is be akarják engedni a börtön falai közé, aminek persze bizonyos terjedelemig lehet helye, viszont ez nyilvánvalóan az élőmunkahelyek, a klasszikus munkahelyek, a hivatásos szolgálati jogviszonyok számának az egyidejű csökkentését fogja maga után vonni. Holott már évekkel ezelőtt jelentős létszámot képeztek ki, csak aztán mivel úgy nézett ki, hogy semmi nem lesz a csengeri börtön megépítéséből, sokakat szélnek eresztettek, vagy átvezényeltek az ország nyugati végpontjára, Sopronkőhidára, aki ezt nem akarta vállalni, vagy éppen Szegedre vagy máshová. Van, aki a nagy földrajzi távolság miatt nem vállalta, és emiatt leszerelt, vagy mielőtt elkezdte volna, fel is hagyott ezzel a tevékenységgel.

Természetesen fontos a börtönépítés, de semmi nem indokolhatja azt, semmilyen túlzsúfoltság, semmilyen nemzetközi egyezmény meg a heringpénzek kifizetése  erre utaltam az előbb, ugye, egyfajta külön iparággá vált, és néhány ügyvédi iroda meg néhány, akár országos hírű, neves ügyvéd ráállt arra, hogy a börtönök túlzsúfoltsága miatt meglehetősen könnyen, szinte sablonszerűen nyertek pereket, és ez elképesztő kifizetési terheket, anyagi terheket rótt a magyar államra. Nos hát, tisztelt képviselőtársaim, meg kell fontolni, hogy akár részben, akár egészben érdemese kilépni olyan nemzetközi egyezményekből, amelyek a társadalom nagy többségének igazságérzetével  az állam teherbíró képességét kockáztatva  teljesen szembemennek. És mennyire jogos az, hogy azok a bűnözők, legyenek azok vagyon elleni elkövetők, korrupciós jellegű gazdasági bűncselekményekért büntetésüket töltők vagy bármilyen, a Btk. bármelyik fejezetében meghatározott bűncselekmény miatt jogerős szabadságvesztés büntetésüket töltők többsége semmilyen kártérítést nem fizetett az áldozatai vagy az áldozatok hozzátartozói vagy éppen a magyar állam vagy az önkormányzatok számára, egy büdös fillért nem sikerült belőlük kisajtolni, de tele pénztárcával vagy nagy adag pénzzel távozhatnak a börtönökből, mert teljesen életszerűtlen, a magyar valóságtól teljesen idegen, és a normális, természetes jogérzéktől és a társadalmi igazságérzettől fényévnyi távolságra lévő nemzetközi egyezményeknek mindenképpen részese vagy tagja akar maradni Magyarország. Az ilyen őrület ellen kellene egyébként szabadságharcot hirdetniük vagy szabadságharcot folytatniuk, mert az tényleg annyira a feje tetejére állított valóság, és annyira pont ellenkezőleg történik minden, mint ahogyan történnie kellene, hogy ezt egy elvileg jobbközép kormányzó párttól megint csak nem várná az ember.

Úgyhogy vannak itt bőven vitatott kérdések. Én pusztán csak azért vetettem fel ezt a törvényjavaslat szövegétől valóban kicsit távolabb eső okfejtésemet az első öt és fél percben, mert nem szeretem azt  hogy megint nagy klasszikust idézzek , ha nem bontjuk ki a valóság minden apró részletét, illetőleg, aki A-t mond, az mondjon B-t is, és akkor mondjuk ki a mondatokat, ne csak a harmadáig vagy a feléig, hanem fogalmazzuk meg azokat teljesen, és úgy tegyük ki a mondat végére a pontot, és ne tegyünk úgy, mintha a jogtörténet vagy az emberiség történelme csak bizonyos szűk időszakokra terjedt volna ki, vagy egész egyszerűen kitakarjuk a valóság egy részét épp a napi politikai érdekeinknek megfelelően. Meg arra is rá kellett világítanom, hogy a valódi szélsőségeket és az embertelen gondolkodásmódokat valójában mely pártok soraiban vagy között kell keresni. Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  139  Következő    Ülésnap adatai