Készült: 2024.05.08.22:58:25 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

90. ülésnap (2023.11.20.),  5-8. felszólalás
Felszólalás oka Napirend előtti felszólalások
Felszólalás ideje 9:37


Felszólalások:   2-4   5-8   9-12      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: A Mi Hazánk képviselője, Novák Előd következik. Megadom a szót képviselő úrnak.

NOVÁK ELŐD (Mi Hazánk): Hálásan köszönöm, elnök úr, hogy bár fizetés nélküli szabadságra küldött, most mégis szót kaphatok. Tisztelt Országgyűlés! „Miért rekeszti ki a Fidesz a Mi Hazánkat a Nemzetbiztonsági Bizottság zárt üléseiről?” Ez napirend előtti felszólalásom előre leadott címe, miután az Országgyűlés abszurd módon a bizottságainak az irataiba sem enged betekinteni egy, a parlamentbe önálló listán bejutott pártot, egyedül a Mi Hazánk Mozgalmat, és ezt a sérelmünket hiába jeleztem házelnök úrnak frakcióvezető-helyettesként több mint egy éve, írásban többször is, válaszra sem méltatott minket.

Bizony, kitiltott a kormánypárti többség a Nemzetbiztonsági Bizottság üléseiről, noha a Mi Hazánk Mozgalom képviselőjeként sikeresen átmentem a nemzetbiztonsági átvilágításon. A titkosított tanácskozásokon csak az MSZP és a Jobbik bizottsági tagja vehet részt  a kormánypártokén kívül persze. Volt, hogy még az ülés napján kiszivárogtatták a Magyar Nemzet napilapnak a számukra kedvező információkat, ezért feljelentést tettem a Btk. 265. §-a szerinti minősített adattal visszaélés és a 305. § szerinti hivatali visszaélés gyanúja miatt.

A Mi Hazánk az Országgyűlési ciklus elején elsődlegesen a Nemzetbiztonsági Bizottság elnöki posztját kérte, majd, miután azt a kormánypártok nem adták, legalább bizottsági helyre tartott ott igényt a nemzeti radikális pártunk, de azt sem kapott. Ezért az Országgyűlésről szóló törvény 40. §-a alapján a bizottsági tagsággal nem rendelkező frakcióknak járó tanácskozási jogú részvételt kérte a Mi Hazánk  a nemzetbiztonsági ellenőrzésen honvédelmi bizottsági tagként átment képviselőként  számomra, azonban a kormánypárti képviselők indokolás nélkül leszavazták a zárt ülésen való részvételi szándékomat, így tehát egy önálló parlamenti listán bejutott pártot rekesztettek ki a bizottsági információkhoz jutók köréből.

A szakértőnk jelenlétét sem engedélyezik, pedig az Országgyűlésről szóló törvény szerint, idézem: „Képviselőcsoportonként egy szakértő az országgyűlési bizottság ülésén adott napirendi pont tárgyalásánál jelen lehet.” Hát, vagy inkább mégsem! A titkosszolgálatok mint minősítők  titokgazdák , azt is megtiltották nekem  írásos kérésem ellenére , hogy legalább a nélkülem lezajlott vita után betekinthessek a zárt körű mutyijaikba. Ezek után különös gátlástalanság a zárt ülés egyes adatait kiszivárogtatni, olykor például a Magyar Nemzetnek, mely egyszer például még az ülés napján megírta, hogy titkosszolgálati vizsgálatot rendelt el a bizottság a baloldali pártok kampánytámogatásának ügyében, melyet a lap szerint a következő időszakban folyamatosan vizsgál a Nemzetbiztonsági Bizottság a zárt ülésein.

A Mi Hazánk szerint a teljes nyilvánosság bevonásával kellene vizsgálni a Márki-Zay Péter által beismert kampányfinanszírozási törvénysértést, illetve a Facebook szerepét, hiszen a külföldi érdekcsoportok bevonása, beavatkozása a magyar választásokba nemzetbiztonsági kockázatot is jelent, de fel kellene tárni a másik oldalon a CÖF-CÖKA, illetve a „Kövess minket 2022 Kft.” és hasonló fedőszerveik milliárdos kampányköltéseit és forrásaikat is.

A magyar titkosszolgálat által kimutatott amerikai milliárdokból folytatott tiltott pártfinanszírozásnak és pénzmosásnak is minősülő óriásplakát-kampányt a Momentum (Derültség a Momentum képviselői köréből.), ezért feljelentést tettem a momentumos politikusbűnözők ellen is, miután sikerült feltárnom a céghálót a követelésem nyomán nyilvánosságra hozott titkosszolgálatijelentés-részlet és az OPTEN cégtár segítségével, összevetésével. Tehát végzek érdemi munkát így is, csak nehéz titkosított információk nélkül, melyeket a becsületes feltárás helyett inkább évekig csepegtetnek önök, politikai célokra használva azokat.

A Momentum volt egyébként az is, amely idén lebukott, hogy titokban a Világbank képviselőjével tárgyalt egy washingtoni parkban, konspirált környezetben. Ezt a legolvasottabb jobboldali hírportál, a kuruc.info tárta fel, melyet házelnök úr letiltott a Parlamentben, mintegy állam az államban, kiskirálykodva bírósági-hatósági döntés nélkül, míg a külföldről pénzelt balliberális ügynökmédiumokkal nincs baja, csak a legolvasottabb jobboldali hírportállal. (Szabó Szabolcs közbeszól.)

Végül, ami a nemzetbiztonsági kockázatokat illeti, nemcsak Szabó Timea esetében merült fel, hogy CIA-ügynök, hanem már például Gyöngyösi Mártont is CIA-ügynöknek nevezte a Jobbik utolsó, azóta persze kilépett ’56-osa, Murányi Levente tavaly. Sajnos egyedül a Mi Hazánk Mozgalom szorgalmazza, hogy a megfelelő transzparencia megteremtése érdekében legyen nyilvános a parlamenti képviselők kettős állampolgársága.

Miért rekeszti ki a Fidesz (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret lejártát.) a Mi Hazánkat a Nemzetbiztonsági Bizottság zárt üléseiről? Miért nem tekinthetünk be az iratokba, miután önálló listán bejutottunk a parlamentbe? Köszönöm. (Taps a Mi Hazánk padsoraiból.)

ELNÖK: Még mielőtt megadnám a szót Répássy államtitkár úrnak (Szabó Szabolcs: Nem is muszáj!), aki nyilvánvalóan a jogszabályi környezetre tekintettel megadja a kormány nevében azt a választ, amihez a kormánynak egyébként semmi köze, az, hogy végighallgathattuk az ön hozzászólását, képviselő úr, az az ülésvezetés legelemibb szabályainak a durva megsértésével volt csak elképzelhető részemről. (Novák Előd: Húha!) Tettem ezt annak érdekében, hogy ne mondhassa azt, hogy önbe fojtottam a szót.

Kezdjük azzal, hogy ön gyakorlatilag az ülésvezetést vagy a házvezetést bírálta, ami sajnos az alapszabály vagy a házszabály szerint legalábbis vita tárgyát képezheti, hogy megengedette a képviselőknek. Azt hiszem, hogy inkább nem. Tehát napirend előtti felszólalást ürügyként használni arra, hogy egyébként a Ház működéséről a kormányt kérdezzék, amelyiknek ehhez semmi köze, ez visszaélés a házszabállyal. (Novák Előd: Titokgazda!)

De szerintem képviselő úr nagyjából demonstrálta önmaga a felszólalásával azt, hogy mi a probléma önnel (Derültség az ellenzéki pártok padsoraiból.), úgyhogy innentől kezdve a többit, azt hiszem, Répássy Róberttől fogja hallani. Parancsoljon! (Szabó Szabolcs: Kényszerzubbonyt kellene hozatni!  Dr. Vadai Ágnes: Többet!)

DR. RÉPÁSSY RÓBERT igazságügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Valóban, a napirend előtti felszólalásra kizárólag a kormány nevében lehet válaszolni, márpedig ahogy házelnök úr is tájékoztatta önt, ez nem tartozik a kormány hatáskörébe (Novák Előd: Titokgazda!), vagy legalábbis az ön által felvetett kérdések közül, mondjuk, tíz esetből kilenc nem tartozik a kormány hatáskörébe.

Egyébként a tisztelt Ház is bizonyára tudja, amiről a nyilvánosságot most szeretném tájékoztatni, hogy az országgyűlési törvény 58. §-a rendelkezik az országgyűlési bizottság ülésének nyilvánosságáról, és ennek a (3) bekezdése tartalmazza a zárt ülésre vonatkozó szabályokat. Ebből szeretnék egy mondatot szó szerint idézni: „Az országgyűlési bizottság más  nem bizottsági tag  képviselő jelenlétéhez is hozzájárulhat és számára hozzászólási jogot adhat.” Tehát kizárólag az országgyűlési bizottság, ebben az esetben a Nemzetbiztonsági Bizottság döntheti el a napirend ismeretében, hogy a bizottság tagjain kívül mely országgyűlési képviselő vehet részt még az ülésen. Ez tehát a jogalapja annak, amiről ön beszélt.

De azért felhívom a figyelmét arra, hogy az Alaptörvény 6. cikk (1) bekezdése szerint törvényt a köztársasági elnök, a kormány, az országgyűlési bizottság vagy országgyűlési képviselő is kezdeményezhet, tehát amennyiben ön az országgyűlési törvény megváltoztatását kívánja, akkor törvényt kezdeményezhet. (Derültség a Mi Hazánk padsoraiból.) Ebben az esetben a határozati házszabály 58. § (1) bekezdése szerint a törvényjavaslata tárgysorozatba vételéről a házelnök által kijelölt állandó bizottság fog dönteni.

Ez azt jelenti, hogy mindezekben az ügyekben a parlamenti ellenőrzési jogot nem egy személyben egy képviselő, hanem a bizottság gyakorolja. (Novák Előd: Köszi!) Tehát a Nemzetbiztonsági Bizottság a parlamenti ellenőrzés jogát gyakorolja, tehát a hatalommegosztás szempontjából és a demokratikus működés szempontjából nem egyedül ön, hanem az országgyűlési bizottság fogja eldönteni azt, hogy a nemzetbiztonsági szolgálatok törvényesen működteke vagy sem.

(13.30)

Ami pedig a büntetőeljárást illeti, mert ön büntetőeljárásokat kezdeményezett, annyit szeretnék tájékoztatásul elmondani, hogy a nyomozó hatóság büntetőeljárás esetén a minősített iratokba is betekinthet, tehát amennyiben ön olyan feljelentést tett, amely a nyomozó hatóság szerint megalapozott, akkor majd meg fogja vizsgálni azokat a minősített iratokat, amelyeket ön nem tekinthetett meg.

Tisztelt Képviselő Úr! Elnézést kérek, hogy ennyivel egészítettem ki azt a tárgyszerű tájékoztatást, amit az Országgyűlés elnöke adott önnek. Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:   2-4   5-8   9-12      Ülésnap adatai