Felszólalás adatai
103. ülésnap (2024.03.04.), 106. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Novák Előd (Mi Hazánk) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:18 |
Felszólalások: Előző 106 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
NOVÁK ELŐD (Mi Hazánk): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Bizony korrupciós rekord, hogy Mészáros Lőrinc a 4-es metrónál is drágábban építhet 7 kilométernyi vasutat, amit októberben katonai célú beruházásnak minősített a kormány, hogy a környezetvédelmi szabályokat megkerülhesse.
Egy hónappal később ezt hiába kifogásoltam a honvédelmi miniszter bizottsági meghallgatásán, ő persze abszolút nem volt képben, pusztán annyit válaszolt: „Vasútépítésről nem tudok beszélni, ez nem az én tárcámhoz tartozik.” De hát, épp hogy a kormány minősítette katonai célú beruházássá, akkor miért nem tud róla a honvédelmi miniszter? Legalább a látszatra adjanak!
A dél-budapesti vágányok, konkrétan a teherforgalom bővítését nemcsak a brutális túlárazás miatt nem támogatja a Mi Hazánk Mozgalom, hanem mert a fővároson áthaladó, teherforgalmat növelő beruházás helyett a 2011 óta ígért V0-s körgyűrű megépítését szorgalmazzuk. Elsősorban multinacionális teherforgalmi érdekeket szolgál a főként a Hamzsabégi sétány kárára történő vágánybővítés, a tervezett Budapest-Belgrád vasútvonal folytatásaként. A déli körvasút pedig egy félrevezető név, hiszen nem a Budapestet elkerülő teherkörgyűrűt jelenti, hanem a tranzit-teherforgalmat a fővároson át.
A meglévő vágányok modernizációja és a zajcsökkentés helyes, de a forgalom további növekedése nemkívánatos nemzetbiztonsági szempontból sem, ugyanis már így is itt halad át a Dunát keresztező vasúti forgalom 90-95 százaléka.
(13.50)
A helyettesítés kiépítésének elmulasztása a közlekedés és a szállítás veszélyeztetésének minősül. Nem szabad a stratégiailag fontos központokat erősíteni, inkább más lehetőségeket kellene létrehozni, amit már évek óta szorgalmazunk, méghozzá olyan helyen, ahol nem kell például Budapest legnépesebb kerületén átvezetni, sőt a körgyűrű megépítésével kivezethető volna a tranzit-teherforgalom a fővárosból.
Mikor fog tehát megépülni a 2011 óta ígért V0 teherkörgyűrű? Belátjáke, hogy a korrupciós rekordnak minősülő katonai beruházásuk nemzetbiztonsági szempontból is káros? Köszönöm érdemi válaszát. (Taps a Mi Hazánk soraiból.)
Felszólalások: Előző 106 Következő Ülésnap adatai