Készült: 2024.05.20.14:10:18 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

202. ülésnap (2021.05.25.), 248. felszólalás
Felszólaló Horváth László (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:06


Felszólalások:  Előző  248  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HORVÁTH LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. A Tarna mente és a Mátraalja tizenkét települése fogott össze három héttel ezelőtt, hogy véget vessen egy tarthatatlan helyzetnek. Ennek a helyzetnek az oka 40 ezer kőszállítókamion-fuvar évente ezeken a településeken. Az az oka, hogy ezek a 40 tonnás, kővel megrakott kamionok nemegyszer sebességkorlátozást be nem tartva hajtanak keresztül árkon-bokron, veszélyeztetve a helyben élőket, a helyben közlekedőket, folyamatosan károsítják, tönkreteszik a környék útjait, amelyek nem ilyen teherbírásra, tehertételre lettek tervezve. Állandó a zaj- és porszennyezés, és folyamatosan romlik az út mellett lévő ingatlanok állapota.

Ugyanakkor a környékbeli kőbányák termékei iránti kereslet folyamatosan nő, aminek egyfelől örülni is lehet és kell is, merthogy ezekben a kőbányákban sokan dolgoznak, és ezek a kőbányák közvetve nagyon sok munkahelyet teremtenek és tartanak meg, de a helyben élők számára ez a helyzet, ami sok éve teszi próbára az idegeiket és a türelmüket, most már nem tűrhető tovább.

Kérdés az, hogy vane megoldás, létezike kompromisszum. Arra jutottunk, hogy létezik ilyen kompromisszum, és azért indítottuk meg ezt a petíciót, amelyhez immáron most már több mint ötezren csatlakoztak, hogy ezt a kőszállítást tegyük egyszer s mindenkorra sínre, mert ez lehet az igazi megoldás, és a megoldáshoz rendelkezünk azokkal a feltételekkel és eszközökkel is, amelyek ilyenkor szükségesek. Hiszen létezik egy vasútvonal, még az első Orbán-kormány idején egyébként teherszállításra alkalmassá tett vasútvonal, amelyet másfél évtizede bezártak sajnos, amit újra lehet és újra kell nyitni. Létezik egy olyan terület, és az elmúlt évek erőfeszítései nyomán, eredményeként megvan az a terület és tulajdonban is van, amely alkalmas lehet a volt verpeléti vasútállomás szomszédságában egy kőátrakó kialakítására. És létezik egy olyan, bár elhagyott vasútállomás, amelyet pedig alkalmassá lehet tenni arra, hogy egy ilyen kőátrakó állomást ki tudjon szolgálni, és léteznek azok a tervek is, amelyek szükségesek a vasútvonal újranyitásához és a vasútállomás korszerűsítéséhez.

Mi kell még? Pénz, támogatás kell, és a petícióval ezért fordulunk Magyarország Kormányához, mert a helyi közösség, ez a tizenkét település önerőből nem tudja megfinanszírozni az átalakítás költségeit. Ezért ezzel a petícióval kérjük Magyarország Kormányát, hogy támogassa a verpeléti vasúti kőátrakó megépítését, a Tarna menti és a mátraaljai kamionforgalom korlátozását. Hisszük azt, hogy van olyan megoldás, és ez a megoldás az, amely hosszú távon a közösség érdekeit összhangba tudja hozni a gazdasági növekedés szempontjaival. És azt is tudjuk, hogy azért a közösség érdekei az elsődlegesek, és nem a gazdaságot szolgálja a közösség, hanem a közösséget szolgálja a gazdaság. Köszönöm szépen a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  248  Következő    Ülésnap adatai